Osiem zespołów Formuły 1 powróciło na tor pod Barceloną, aby dalej rozwijać bolidy przed sezonem 2008. Najszybszym spośród 15, biorących udział w sesji kierowców, okazał się Lewis Hamilton, który za kierownicą MP4-23 pokonał dzisiaj 82 okrążenia toru, na najszybszym uzyskując czas 1:22,263.
Drugi czas uzyskał Fernando Alonso, który za kierownicą Renault R28 stracił do swojego byłego kolegi z teamu McLaren przeszło 0,6 sekundy. Trzecie miejsce przypadło dzisiaj w udziale Robertowi Kubicy z zespołu BMW Sauber.Zaznaczyć trzeba jednak iż na torze Circuit de Catalunya nie pojawił się zespół Ferrari, który podobnie jak team Toyoty zaplanował sesję testową na torze w Bahrajnie w przyszłym tygodniu. Trzecim nieobecnym dzisiaj na torze zespołem było Super Aguri, które boryka się z problemami finansowymi.
Tuż za pierwszą trójką, na czwartym miejscu pierwszy dzień testowy ku zaskoczeniu wszystkich zakończył Giancarlo Fisichella, który w tym roku dołączył do najsłabszego zespołu w stawce- Force India. Nick Heidfeld, drugi kierowca BMW Sauber stracił do Włocha prawie 0,3 sekundy.
Na piątym miejscu znalazł się Gary Paffet, kierowca testowy zespołu McLaren, który z czasem 1:23,349 zdołał wyprzedzić drugiego kierowcę Renault- Nelsona Piquet. Brazylijczyk podobnie jak dwukrotny Mistrz Świata dzisiaj także dysponował nowym R28.
Dobrze spisujący się w ostatnich testach Sebastian Vettel, testował dzisiaj przejściową wersję bolidu STR2B, po tym jak zespół oznajmił iż przyszły sezon zamierza rozpocząć starym bolidem.
9 czas uzyskał dzisiaj Nico Rosberg. Dla zespołu Williams dzień testowy zakończył się jednak przed południem kiedy to z toru, na pierwszym zakręcie przy znacznej prędkości wypadł Kazuki Nakajima. Japończyk uszkodził bolid i o własnych siłach wyszedł z kokpitu. Zespół zdecydował jednak o przerwaniu dzisiejszych testów, gdyż powodem wycieczki poza tor Nakajimy była awaria mechaniczna. Z tego powodu Nico Rosberg przejechał dzisiaj tylko 12 okrążeń, a Nakajima, zajmując 13 miejsce tylko 35. Rzecznik prasowy zespołu Williams potwierdził jednak, że jutro obaj kierowcy pojawią się na torze.
Pierwszą dziesiątkę zamykał dzisiaj David Coulthard z Red Bulla. Tuż za Szkotem znalazł się Mark Webber, na którego bolid najchętniej były dzisiaj kierowane obiektywy fotoreporterów i kibiców. Australijczyk testował dzisiaj oryginalne rozwiązanie pokrywy silnika, przez co bolid RB4 wyglądał dość futurystycznie.
Tabelę z czasami, mimo testów nowego bolidu, zamykali zawodnicy Hondy- Rubens Barrichello oraz Alexander Wurz. Obaj mieli sporo problemów z utrzymaniem się na torze.
Jutro kolejny dzień testów na torze pod Barceloną.
01.02.2008 17:54
0
ten problem BMW to chyba duży nie jest, wyniki świadczą same za siebie
01.02.2008 17:55
0
Brawo Robert tak dalej !!!
01.02.2008 17:55
0
ale honda słabiutko, a tak duzo oczekiwali, oby się ich sytuacja zmieniła przed australią
01.02.2008 17:56
0
oo Robert 3.Gratulacje ;))
01.02.2008 18:02
0
Force India i Fisico mnie zadziwiaja srodze !!
01.02.2008 18:06
0
Tak cudnie to znowu nie jest. Trzeba pamiętać, ze w testach nie bierze udziału Ferrari i ta trzecia pozycja Roberta szybko byłaby 5. Jeśli do tego weźmiemy pod uwagę fakt, że nie jeździł dziś Kovalainen, który jest lepszym kierowcą, niż kręcący bączki G.Paffett, to może się okazać, że BMW zajęło realnie 6 i 8 miejsce :-)))
01.02.2008 18:08
0
Wiem, że czasy z testów mają się nijak do wyścigów ale wyniki Hamiltona i Alonso są ciekawe. Na pewno Fernando zrobił wszystko aby w pierwszym dniu testów pokazać się z jak najlepszej strony przed swoją publicznością. I także w przypadku Lewisa można przypuszczać, że jechał "na maxa" aby zademonstrować hiszpańskim kibicom swoją klasę bez "0,6 sekundy" straconej po odejściu Alonso z McLarena. Myślę, że można postawić tezę, że Renault na obecnym etapie prac nad R28 ma stratę 0,6 sekundy do McLarena, zakładając, że obaj kierowcy jeżdżą na równym poziomie. Większość forumowiczów twierdzi, że Alonso jest o wiele lepszym kierowcą od Hamiltona i przy takim założeniu strata Renault to McLarena jest jeszcze większa.
01.02.2008 18:21
0
chyba zaczynacie gadać głupoty. To są testy, nie wyścig ! Skoro uważacie, że BMW i Renault nie mogą więcej to znaczy, że trzecią silą będzie Force India ? Nie wydaje mnie się, aby taka sytuacja miała nastąpić. Uważam także, że BMW nie jechało znowu pełną parą. Może znowu Hamilton znowu pojechal na maxa, żebyśmy właśnie takie spostrzeżenia mieli. W zeszłym roku raczej nic nie zapowiadało, że Sauber będzie 3. Pozdro
01.02.2008 18:29
0
Wczoraj w Autosport zamieszczono ciekawą wypowiedź Alonso pt "Alonso says Renault a second behind". Fernando uważa, że obecnie R28 jest około 1 sekundy wolniejszy od Ferrari i McLarena. Moim zdaniem dzisiejsze jazdy w Barcelonie to potwierdzają.
01.02.2008 18:32
0
1 sek.A ja uważam,że BMW ma do nich stratę mniejszą niż 0,5 s
01.02.2008 18:39
0
przeciez to tylko testy
01.02.2008 18:42
0
Oj Jenson Button chyba nie chce pokazać się w tym czymś co skonstruowała Honda. Czyżby rozglądał się za nowym pracodawcą?;-)
01.02.2008 18:45
0
A mnie zainteresował wywiad jaki pojawił się w przeglądzie sportowym. Udzielił go Alonsoi prócz słodzenia jakim to dobrym kierowcą jest R.Kubica (przecież każdy wie że tak jest:-) powiedziła coś bardzo ciekawgo:<< Poprzedni rok był dla niego ciężki i sądzę, że podobnie będzie w tym sezonie(dla Kubicy). Nowy bolid BMW nie jest chyba tak szybki, jak im się zdawało.>> Wydaję mi się że coś w tym jest. W zeszły roku chwalono BMW za postęp jakiego dokonało ale w tym roku nie wydaje się aby zrobili tak wielkiego kroku naprzód.
01.02.2008 18:52
0
Pionek moze bardziej o to chodzi, ze postep jest a teraz trzeba go wykorzystac. W poprzednim sezonie zawsze mozna bylo pokiwac glowa, ze cos tam nie gralo, w tym trzeba bedzie jechac na maxa zeby podjac walke z najlepszymi jesli BMW chce chapnac pare pudel w sezonie dla siebe. A Renault depcze po pietach.
01.02.2008 18:59
0
W poprzednich dniach najlepsze czasy były około sekundę lepsze... nie było Ferrari, Kovalainena i inncych... nie ma co sie przejmowac...
01.02.2008 19:01
0
force india i fisiko rzadza!!!oby tak dalej,oby tak dalej hehehe
01.02.2008 19:22
0
Ot i prosze, Kubica wydaje sie wcale nie przejety brakiem TC, w odroznieniu od Heidfelda. Nieoczekiwane, ale tym przyjemniejsze.
01.02.2008 19:27
0
No Robert rozwiał chyba wątpliwości co do tego że BMW Sauber F1 08 jest gorsze od poprzednika ale pamietajmy ze Ferrari nie było. A co do Redbulla to faktycznie dosc smiesznie wygląda z tą nową pokrywą. I jeszcze takie pytanko- mianowicie- o ktorej jutro testy i czy można sledzic wyniki w live timing na formula1.com. Z gory dzieki za odp. :D
01.02.2008 19:45
0
Chciałbym zauważyc peien fenomen F1, a mianowicie jak ludzie interesują się testami , np w skokach narciarskich nie widzimy zeby ktos sie interesowal powiedzmy kwalifikacjami nie mowiac juz o relacji w tv.
01.02.2008 20:05
0
Jutro Robert testuje elementy aero i mechanikę, Nick tylko mechanikę. BMW ufa bardziej Robertowi. Co do formy bolidu to Mario powiedział, że są pewni że jest lepszy niż 1.07. Mnie się wydaje, że to nie będzie łatwy sezon dla BMW i będą walczyć raczej z Alonso. Obym się mylił:)
01.02.2008 20:08
0
Hmm... co do tej nowej pokrywy RedBulla... Bardzo ciekawe rozwiązanie... przy wchodzeniu w zakręty może to dac pewną stabilność... moze aczkolwiek nie musi... bo co by było jakby wiaterek zawiał? Podsterownośc, lub nadsterowność... Ale to napewno ciekawy krok...
01.02.2008 20:25
0
a co do Kubicy to podoba mi się wypowiedź Alonso z motorsport.interia<>
01.02.2008 20:31
0
Andrzeju, moim zdaniem BMW w zbliżającym się sezonie będzie musiało ciężko walczyć aby utrzymać 3 pozycję w klasyfikacji konstruktorów z Renault,parametry bolidów są porównywalne obydwa ok. -1s.Nie biorę pod uwagę zeszłorocznej dyskwalifikacji McLarena w tej rywalizacji.Pozdrawiam
01.02.2008 20:36
0
No, Fisi nieźle, Honda -dno. Ta nowa osłona Red Bulla fajnie wygląda. Kubica znowu lepiej od Heidfelda.
01.02.2008 20:42
0
honda znowu na końcu :( , zaczyna mi ich być szkoda. Może brak reklam na bolidzie Hondy to nie jak twierdza jej przedstawiciele ukłon w stronę ekologi ( malunek kuli ziemskiej ) a po prostu brak zainteresowania sponsorów ? :|
01.02.2008 21:03
0
force ildia uu lepiej od 2 bmw :( Dziwne . :D
01.02.2008 21:05
0
o lol ale force india dobrze :D Fisichella chyba się tam świetnie czuje :P
01.02.2008 21:56
0
Coraz lepiej, i o to chodzi!
01.02.2008 22:27
0
Ja cie krece! Fisico to jezdzi chyba lepiej niz za swoich najlepszych czasow w Renault. Robert bardzo dobrze i oby w koncu od czasu GP Włoch stanal na podium. Honda - totalne dno, zaczynam tracic w nich wiare. A ciekawe czy przypadkiem FIAmilton nie jechal z mala iloscia paliwa. Ale jedno mnie w torze Circuit de Catalunya niepokoi. Do wyscigu w 2007 roku na tym torze byly czase przewaznie 1 min 15 sek, a teraz 1 min 22 sek. Co jest wydluzyli kilkadziesiat metrow tor czy co?
01.02.2008 22:50
0
Chyba tory Ci się pomyliły. Trochę zaintrygowało mnie Twoje pytanie, dlatego poszperałem w necie i nic sensownego nie znalazłem. Choć uważam, że czasy w 2007r. były lepsze w kwalifikacjach niż teraz, co potwierdza fakt, że chyba nie jadą pełną parą.
01.02.2008 23:10
0
Dziwicie się że bolidy jeżdżą wolniej. Wszystko przez to że FIA wiąże rece inżynierom. Silników zabrania ulepszać aero też ma jakieś ograniczenia to gdzie znależć tą prędkość sie pytam?
02.02.2008 01:32
0
quick czytaj: Felipe Massa (Ferrari/2007) - 1:22.680. Rekord ustanowiony po przebudowie toru. Wcześniejszy najlepszy wynik należał go Giancarlo Fisichelli (Renault/2005) - 1:15.641
02.02.2008 01:36
0
obecnie tor ma 4,627 m
02.02.2008 01:58
0
Skob, oj, interesują się interesują... "live timingi" też są w necie, i pełno specjalistów, jak tutaj :). Kwalifikacje pokazują na eurosporcie, przynajmniej pokazywali na początku sezonu, bo w tvp to tylko cyrk robią, aż się oglądać nie chce.
02.02.2008 02:05
0
mala pomylka tor ma 4,655 km..:]
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się